چطور از میسلار واتر استفاده کنیم؟

این روزها، باید نام «میسلار واتر» (Micellar water) را زیاد شنیده باشید. همانطور که احتمالاً می‌دانید، میسلار واتر، یک پاک کننده صورت است که برخلاف دیگر شوینده‌ها پس از استفاده، نیازی به شستشوی صورت با آب وجود ندارد. میسلار واتر یک تونر، شیر پاک‌کن یا شوینده صورت نیست، بلکه یک محصول مراقبت از پوست است که آرایش را از روی صورت شما پاک کرده و پوست را تمیز می‌کند؛ بدون اینکه نیازی به شستشوی مجدد با آب داشته باشد و همین دلیل باعث می‌شود تا در زمان‌هایی که دسترسی به آب ندارید، میسلار واتر یک محصول فوق‌العاده مفید برای شما باشد.

میسلار واتر

میسلار واتر چگونه عمل می‌کند؟

نام میسلار واتر از «میسل ها» (micelles) گرفته شده است که در واقع، مولکول‌های پاک کننده غوطه‌ور در آب هستند. هنگامی که محصول را بر روی پوست خود قرار می‌دهید، مولکول‌های پاک کننده پوست را از ناپاکی‌ها تمیز کرده و به کمک آب، این چربی و ناپاکی‌ها را از پوست جدا می‌کنند.

میسلار واتر بسیار ملایم بوده اما برای زدودن کامل چربی و آرایش از روی پوست کاملاً قوی است و نیاز به هیچ پاک کننده دیگری در کنار آن برای تمیز کردن صورت وجود ندارد.

چه زمانی از میسلار واتر استفاده کنیم؟

از آنجایی که پس از استفاده از میسلار واتر به شستشوی مجدد با آب نیاز نیست؛ بهتر است در زمانی که به آب دسترسی ندارید از این آب‌های پاک کننده استفاده نمایید و در مواقع عادی روتین شستشوی پوست خود با محصولات پاک کننده را انجام دهید. برای مثال، زمانی که در سفر به‌ویژه سفر با هواپیما هستید یا زمانی که به دلایلی مانند سزارین در بیمارستان می‌مانید و یا شب‌هایی که بسیار خسته هستید، میسلار واتر بسیار کمک کننده است.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

یک گلوله پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کرده و صورت خود را به‌آرامی پاک کنید. اگر از این محصول برای پاک کردن آرایش استفاده می‌کنید، اطراف چشمان خود را نیز با دقت تمیز کنید. استفاده از میسلار واتر برخلاف برخی دیگر از شوینده‌های صورت، بلامانع است. همانطور که قبلا ذکر شد، پس از پاک کردن صورت با میسلار واتر نیازی به شستشوی مجدد با آب نیست اما باید از سرم یا مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

معرفی محصولات میسلار واتر مناسب

در این بخش به معرفی چند محصول میسلار واتر مناسب برای انواع پوست می پردازیم.

انواع میسلار واتر

۱- محصولات بایودرما مناسب برای پوست‌های حساس و چرب

میسلار واتر بایودرما مدل Sensibio H۲o که دارای درب صورتی رنگ است، جهت پاک کردن ناپاکی و آرایش از پوست‌های حساس و خشک گزینه مناسبی است. این برند دارای محصول دیگری با درب سبز رنگ نیز بوده که برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه مناسب بوده و بر طبق گزارش‌های شرکت تولید کننده، براقی ناشی از چربی صورت را نیز به مرور زمان کاهش می‌دهد.

۲- محصول شرکت اَوِن (Avene) جهت حفظ لطافت

این محصول شیری تمام ناپاکی و آرایش صورت را به‌راحتی پاک می‌کند. در این میسلار واتر از «گلیسیرید کاپریو» (capric glyceride) استفاده شده است و به همین دلیل، پوست پس از تمیز شدن با این محصول نیز بسیار نرم و لطیف باقی می‌ماند. برای تهیه این میسلار واتر باید هزینه بیشتری نسبت به محصول بایودرما بپردازید.

۳- میسلار واتر ایرانی

این روزها چند میسلار واتر ایرانی خوب نیز در بازار موجود است که با توجه به قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به محصولات خارجی می‌توانید این گزینه‌ها را نیز مدنظر داشته باشید. برخی از این محصولات عبارتند از برندهای گارنیه، سی گل و سینره.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد برای پیگیری آموزش‌های بیشتر و دریافت اطلاعات مناسب در مورد محصولات آرایشی، دیگر مقالات چطور پدیا را از دست ندهید.

 

منابع: چطورپدیا